2016. november 16., szerda

A nagy kihívás - Puzzle 9000

Facebook profilomról sokan tudjátok, milyen nagy projektbe vágtam a fejszémet, azaz pontosabban milyen nagy projektbe csöppentem. Volt ugyanis februárban egy születésnap, történetesen az enyém, amire kaptam páromtól egy 9000 darabos puzzle-t. A nagy meglepetés után az első gondolatom az volt, hogy "Tejóég, hol és hogyan fog ez elkészülni?"- mire közöltem párommal, hogy most egy pillanat alatt nagyon sok gondot okozott nekem. Ő meg csak jót mulatott rajtam... már túl jól ismer :) De rövid idő alatt, kis családomnak köszönhetően minden kérdés megoldódott, és mehetett a válogatás ezerrel (ha-ha). Ami igazából egy véget nem érő folyamatnak tűnik, mert válogatni mindig kell a helyhiány miatt. Kisebb műanyag dobozba kerültek a körülbelül egyforma színűek, a tálcákon pedig ment a felforgatás a jobb átláthatóságért.





Azért a Ravensburger tisztában van a helyzet súlyával (~5 kg!), és a dobozban két csomag található. Végül is két 4.500 darabos puzzle nem is olyan nagy dolog már ugye. Inkább csak attól rettegtem, hogy nehogy elkeveredjen egy darab is, mert akkor biztos magamon kívül lettem volna :)

A szerencsém az volt, hogy lapult még a melléképületben egy nagy asztal, amire a kirakó fele pont ráfért. Először úgy kezdtük el rakni, hogy a felet majd azt is megfeleztük, aztán végül ez tök jól bevált, mert két oldalról kényelmesen hozzá lehetett férni. A második csomag ugyanezzel a módszerrel készült el.



A szélek kirakása után a koncepció az volt, hogy a színes állatokat kerülnek terítékre, mivel ezek könnyen kiszedhetők, majd az összes többi. Szerintem ebből érezhető még annak is, aki a Kindertojásos 4x4- es mesefigurás kirakónál életében nem rakott ki nagyobb képet, hogy a neheze a "majd az összes többi"-nél jött el. Hol gyorsabban, hol lassabban, de szépen napról napra rajzolódott ki a kép, amíg az összes nyavalyás darab a helyére nem került. Félreértés ne essék, imádtam, de azt hiszem most egy időre kirakosgattam magam. :) Tulajdonképpen életem eddigi legnagyobb és legtovább készülő műve lett, büszke vagyok rá. Fél év munkája van benne úgy, hogy hétköznap esténként és hétvégente tudtam foglalkozni vele.

Ha elnyeri méltó helyét, arról is értesülni fogtok, egyelőre az összeragasztás és falra helyezés művelete tervezés alatt, de ha van valaki, aki tudna ehhez használható ötlettel szolgálni (esetleg van tapasztalata), annak nagyon hálás lennék, ha megosztaná velem.



És akkor kedvcsinálónak egy szösszenet, hogyan is készült.
Remélem már indultok a játékbolt felé ;)




Paraméterek:

Darabszám: 9120
Időtartam: 6 hónap
Méret: 193 x 139 cm



Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg a lenti ikonok segítségével!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.