2018. január 20., szombat

Legolcsóbb levegőn száradó papírgyurma * Nem törik! * Manóház

Terjedt pár hónappal ezelőtt Facebookon egy videó, amiben egy hölgy készített nemes egyszerűséggel műanyag palackból és papírgyurmából különböző csodákat: manóházat, tündérházat kinek melyik elnevezés szimpatikusabb. Ámulattal figyeltem, hogyan készülnek a szebbnél szebb művek, és persze mondanom sem kell, hogy nekem is megindult a vezérhangyám, hogy ilyet márpedig csinálnom kell.

Első lépésben ki kellett derítenem, mi az a csoda anyag, amivel bűvészkedik. De szerencsémre túl messzire nem kellett mennem, mert a saját videói között megtaláltam a receptet, amit aztán kicsit a magam ízére formáltam, hogy otthoni alapanyagokból is könnyen, és ami még fontosabb olcsón elkészíthető legyen. Szóval ha egyszer megcsinálod, még többet akarsz majd!




Miből készül?
  • 1 guriga WC papír ~40 g
  • 100 g kukoricakeményítő
  • 150 g tapétaragasztó
  • 250 g modellgipsz
  • 100 g liszt
  • 40 g étolaj
  • meleg víz

Hogyan készül?
  1. A WC papírt áztasd annyi meleg vízbe, amennyit a papír fel tud inni.
  2. Tépkedd össze apró darabokra egy tálba (vagy ha tökéletesen sima gyurmát szeretnél, turmixold össze)
  3. Öntsd hozzá a tapétaragasztót, a modellgipszet, a lisztet, az étolajat, majd a kukoricakeményítőt.
  4. Gyúrd folyamatosan, amíg össze nem áll. Ha úgy érzed, hogy nagyon száraz, tegyél hozzá egy kis vizet.

Hogyan használjam?
Használhatod klasszikus gyurmaként, de vízzel hígítva akár az agyag, úgy formázható, akár kenhető is.

Meddig áll el?
Az én tapasztalatom szerint egy hétig áll el légmentesen bezacskózva. Amikor használsz belőle ne ijedj meg, egy kicsit darabos és száraz lesz, de pici vízzel újra formába hozható.

Mire elegendő a recept szerinti mennyiség?
Ennek a mennyiségnek a fele nekem elég volt a fenti képen látható manóházam elkészítéséhez (1 literes palack volt az alapja), szóval az eredeti mennyiséget csak akkor gyúrd össze, ha nagyüzemben szeretnél alkotni :)
És tulajdonképpen ha minden anyagból vettél egy doboznyit /zacskónyit, akkor rengeteg ilyen gyurmát tudsz készíteni fillérekből.

Szerintem...
Összességében én imádom, szerintem egy szuper jó anyag: erős, könnyen kezelhető, száradás után nem törik. És tényleg minimális költséggel annyi  mindent készíthetünk belőle, hogy bárcsak időnk is lenne annyi :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.