2019. szeptember 8., vasárnap

Manóház vol. 2.

Ha egy tárgyból valami újat tudsz készíteni a saját két kezeddel, nagyon jó érzéssel tölt el, mert nem a kukában landolt, és az új tárgy új örömöket szerez. Szerintem ezért van a bútor fejújításoknak is akkora sikere. Én is újítottam fel  korábban egy régi körasztalt, de most valami teljesen másba vágtam a fejszémet. CreativeMom munkáit látván a YouTube-on nekem is megjött a kedvem, hogy készítsek egy manóházat. A receptet is tőle lestem el, csak leegyszerűsítettem, és otthon bármikor fellelhető alapanyagokból kevertem össze. Nagyon szeretem ezt a levegőn száradó gyurmát, mivel vegyszermentes, ezáltal biztonságos és könnyű használni. Ennek a receptjét itt találod.



Korábban már készítettem egy manóházat, de rávettem magam egy nagyobb projekt készítésére. Ezúttal 3 pet palackot használtam fel, és igencsak nagy lett a végeredmény, lássuk :)


A gyurmán kívül még szükséged lesz az alábbi pár dologra is:


Kezdetnek a palackok alját levágtam a sniccerrel, majd összeragasztottam őket az oldaluknál.


A formát alufóliával alakítottam ki, amit ragasztópisztollyal rögzítettem. Az ihletet ez a videó adta.





A forma kialakítása után jöhet a szobrászkodás. Ha szükséges, vízzel lehet hígítani a gyurmát, és így könnyebben ki lehet dolgozni a részleteket. Én általában a kezemmel egyengetem el a gyurmát, de lehet használni formázó eszközöket a szebb végeredményért.



Sajnos a kész verziót elfelejtettem lefotózni, de ilyen fehérre szárad a gyurma kb egy hét után.






Miután megszáradt a gyurma, jöhetett a festés. Ehhez akrilfestékeket használtam, a díszítéshez pedig moha hatású pasztát.











Legvégén beletettem egy fényfüzért (amit legolcsóbban Kínából tudtok beszerezni), így éjszakai fényként is tud funkcionálni.





Bár nagyon élveztem a szobrászkodást, azt hiszem egy darabig megelégszem ezzel a házikóval :)

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett!! Gratulálok!
    Remélem azért december környékén láthatunk még egy kis télapó mécses kuckót is.. ;)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.