2018. július 20., péntek

Kipróbáltam #2 Pentart - Elefántcsont gyanta || Ivory Resin

Amikor megjelent a Pentart elefántcsont gyantája, már akkor lenyűgözött ez az újdonság. A gondolat, hogy egy kiöntött formát - ami eddig mondjuk gipszből készült, és még törött is - most megkapunk egy rugalmas, tökéletesen hajlítható, formázható verzióban, az valami csoda. Illetve annyira nem is, mert már létezik, és hát ezért vagyunk itt :)



Amire szükségem volt:

  • Pentart elefántcsont gyanta (2 x 20 ml)
  • szilikon öntőformák
  • védőkesztyű
  • 1 db műanyag pohár és kiskanál
  • jól levegőző helyiség


Az Ivory Resin egy kétkomponensű műgyanta rendszer, melynek segítségével olyan termékeket készíthetünk, amik elefántcsontból készült tárgyak érzetét keltik. Így fényes, bézs színű lesz a kiöntött tárgy, de nem muszáj megtartani ezt a hatást, akár le is festhetjük, vagy még a keverés fázisban színezhetjük magát az anyagot alkoholos színezék oldattal, színezék porral vagy effekt pigmentporokkal. Én most itt egyelőre csak az öntés folyamatát szeretném bemutatni.


A két komponensen kívül találunk még a dobozkában 2 db mérőpohárkát, egy kiskanalat, amivel szintén mérhetünk illetve egy pár gumikesztyűt.



Kiöntöttem egy eldobható műanyag pohárkába 10 - 10 ml-t "A" és "B" komponensekből, majd elkevertem őket alaposan. Fontos, hogy jól szellőző helyen legyünk, és ne lélegezzük be a keveréskor keletkező gázokat.






Miután formába öntöttem az elegyet, 30 perc elteltével kivettem a szilikon öntőformákból, és ekkor még tudtam hajlítani, formázni, vágni őket. De a tapasztalatom az volt, hogy lehet egy picit előbb kellett volna megtenni, mert nehezen akartak abban a pozícióban maradni, amibe én hajlítgatni akartam volna őket. Viszont 2 óra múlva teljesen keményre száradnak, ekkor már nem formázhatók.


Kiöntéskor sárgás-barnás színe van, de miután megszárad, szép világos bézses színt vesz fel. Így könnyen megállapíthatjuk, hol tart a fázis.



Első próbálkozások a kiszedéskor. Kicsit nehezen adta magát. :)



Az öntési hibákat kisollóval vágtam le, ahol kellett.


És így néznek ki az igazítás után. Egyébként hiba nélkül kijöttek a formából, nagyon tetszenek :)






És akkor jöhet a hajlítás. Amint már írtam az elején, nem volt könnyű, és nem is igazán sikerült tökéletesen ráillesztenem a formákat az íves felületekre, mert mindig vissza akartak állni az eredeti egyenes állapotukba. Ezért gondolom, hogy a 30 perc ezeknél a kis formáknál lehet, hogy sok volt. Akinek van tapasztalata, az esetleg megírhatná, hogy mi a titka :)






Összességében az öntés jól sikerült, gyönyörűen kirajzolódtak (az eredetileg marcipán/fondant készítéshez való) részletes formákból az öntvények. Valóban nagyon szép színe és elefántcsont hatása van, ahogy azt a termék ígéri.
Én elégedett vagyok vele, különleges tárgyakat lehet vele készíteni, amit ki nem hagynék! Ha már vannak ilyen csodálatos darabjaim.

Várlak vissza egy következő posztban!
Kreatív napot! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.