2018. július 7., szombat

Cipőfelújítás házilag? Megléptem!

Nemrégiben láttam néhány külföldi videót régi sportcipők felújításáról. Mit ne mondjak, profi munkák voltak! Sőt, vannak konkrétan erre a célra kifejlesztett csomagok, amiket például egy adott cipőre tudsz használni, tisztítószerek, festékek stb. Szóval ezen felbuzdulva én is kedvet kaptam egy kis restauráláshoz. Kíváncsi voltam, milyen eredményt tudok elérni UV lámpa és mindenféle speciális cipőmosó folyadékok nélkül.



Hogy sikerült-e komolyabb felszerelések nélkül újszerű kinézetet és használható cipőt varázsolnom egy megviselt darabból? Leteszteltem!




Nem volt egyszerű dolgom, ez már a képről is látszik. Páromnak volt egy számára kedves Nike cipője, amit természetesen addig hordott, amíg csak lehetett, és amíg ki nem lyukadt.
Legelőször bedobtam a mosógépbe egy sima mosásra, a kép már ezután készült. A cipőfűzőket pedig kifehérítettem.



A cipő oldalát mielőtt ragasztottam volna, előtte a gumis részeket körömlakk lemosóval megpucoltam, kívül- belül.






A felső képen látszik a kontraszt a fehérített és a régi felület között. A körömlakk lemosó megtette a hatását. (Egyébként próbáltam először szappanos vízzel sikálni, de nem mentem vele sokra.)




A Pattex cipőragasztóját használtam - nem reklám - de nagyon meg vagyok vele elégedve, hatékony és egész jó áron kapható. 




És igen, a ragasztáshoz a sarkok is hozzátartoztak. Ez lesz csak az igazi kihívás majd használatkor!





És akkor lássuk a cipő belsejének a renoválását. Mivel eléggé odavolt, ezért tettem az oldalára egy-egy nagyobb darab textilt, hogy megakadályozzam az eredeti anyag tovább foszlását. Bízom benne, hogy így tartós marad. (Az aljából kiszedtem a talpbetétet, ami egyébként hibátlan állapotú, ezért néz ki így a képen a cipő.)


Nekiláttam a festésnek, amihez fekete textilfestéket használtam. Jelen esetben tubusosat, ezt egy kicsit el kell kenni, de szépen el lehet dolgozni a felületen, és nem is kellett sok belőle. Ez tulajdonképpen azt jelentette, hogy egy 20 ml-es tubusból még maradt is a két cipő lefestése után.


Ilyen volt a cipő nyelve festés előtt:


És ilyen lett festés után:




Itt már teljesen kész, újra fekete színben:


Száradás után egy alapos vasalással fixáltam a festéket sütőpapíron keresztül. Kicsit macerás feladat, de nem kell tőle megijedni.



És a hófehér cipőfűzők is visszakerültek a helyükre. Most már léphetünk tovább! ;)






Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel!
Köszönöm, hogy itt voltál! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.