2018. szeptember 25., kedd

Puzzle 9000 - A végjáték

Amikor 2 évvel ezelőtt megkaptam a kirakót születésnapomra, már akkor tudtuk, hogy hova fog kerülni. Viszont arról fogalmunk sem volt, hogy 1) mire ragasztjuk rá  2) mivel ragasztjuk fel  3) hogyan kerül fel majd a falra.
Tulajdonképpen erről addig, amíg el nem készült, nem is gondolkodtunk.




1) Mire ragasztjuk rá?

Hosszas tanakodás és kérdezősködés után, valahol az üvegkeretezés és a "ragasszuk fel a falra" című történetek között lett a megoldás. MDF lapnak hívják, 3 mm-es vastagságban. Igazából csak bíztam benne, hogy ez működni fog, mert a többi lehetőséget kizártuk. Nem túl vastag? Nem túl vékony? Nem lesz nehéz? Bizony ez utóbbi is fontos szempont volt, mert egy ekkora (konkrétan 193 x 139 mm-es) mutatvány többet tud nyomni, mint az elsőre gondolnánk. De aztán egy asztalos, aki méretre vágta a lapot, megerősítette, hogy megfelelő lesz az alapanyag. Don't panic.


2) Mivel ragasztjuk fel?

Elsősorban olyan ragasztót próbáltam keresni, ami nagy kiszerelésű, mert nem akartam több kiló  tubusos Technokolt bevásárolni. Másodsorban pedig olyat, ami gazdaságos is. Na most utóbbi kevésbé jött össze. A legideálisabbnak valamilyen papírragasztót képzeltem el, de sajnos a kicsi sulis verziókon kívül nem találtam nagyobbat. Sok neten keresgélés és ár-összevetés után a Pattex, Palmatex univerzális erősragasztóját választottam. És mint említettem a kiszerelés és nem az ár miatt.

A felragasztáskor viszont újabb nehézségekbe ütköztem, ugyanis amikor nekiláttam a műveletnek, akkor igencsak meleg volt, ami ennek a ragasztónak különösen nem tett jót. Kénytelen voltam elhalasztani hűvösebb időkre a tervemet.

A legjobban ehhez a ragasztóhoz, a spatula jött be. Nem mondom, hogy a legjobb eszköz, de ezzel egészen jól tudtam kenni ezt a nyúlós valamit, aminek egyébként a Technokolhoz hasonlóan erős szaga van. Szóval a nyitott ablak az alap volt, így is meg kellett állnom időnként egy kis fejszellőztetésre.

Amin még aggódtam, az volt, hogy a ragasztó használatánál azt javasolják, hogy mind a két felületet kenjük be, majd pár perc elteltével erősen nyomjuk össze. Hát a kirakó felületét annyira nem szerettem volna kenegetni, úgyhogy maradt csak a tábla egy rétegben. Szerencsére működött. :)


És itt említeném meg ezt a konzerválót, amit direkt kirakókhoz lehet kapni. Először tévesen azt hittem, hogy ez majd összefogja a darabokat, ha lekenem, és így milyen könnyen csak rá fogok helyezni a táblára nagyobb részeket. Tévedtem... nem ragasztó, konzerváló. A puzzle tetejét lehet lekenni vele vékony rétegben, hogy megóvjuk a felületet. Ebben a szellemben emeljétek le a polcról :)


3) Hogyan kerül fel majd a falra?

Ez már egy kicsit könnyebben ment. Mivel adott volt, hogy mit kell felfogatni, és hogy viszonylag nehéz lesz, ezért nem bíztuk a véletlenre... talán kicsit túlzásba is estünk: 9 db 9 cm hosszú tipli és csavar adja a rögzítést.


A lyukak előre ki lettek fúrva, úgy hogy a táblát is a helyére tettük még üresen. Majd tábla leszed, ragasztás és újra felcsavaroz. A csavarok helyén kihagytam a puzzle darabokat és gondosan eltettem őket. Így el tudtuk tüntetni a csavarfejeket és nem kellett átfúrni egy kirakó darabot sem :) És a végén csak be kellett illeszteni a hiányzó darabokat. Nem ragasztottam be őket, mert ha esetleg egyszer le kellene szedni, akkor nem kell bontani. Na akkor biztos sírnék :)



Volt segítségem a csavarozásnál :)


Szóval így lett ez a 9000 darabos puzzle a nappalink ékessége, és büszkeségem. Remélem tetszett a bejegyzés, vagy tudtam segíteni, ha éppen neked is ilyen terveid lennének.

Az előző posztot itt találod: Puzzle 9000 A nagy kihívás
Facebook: www.facebook.com/kivaneztalalvablog
Instagram: @kivaneztalalva_blog







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.