2017. január 9., hétfő

Jankovics Niki | festess.hu

Ezúttal egy rendhagyó és izgalmas poszttal készültem. Egy kedves barátnőm, Jankovics Niki munkáit szeretném bemutatni nektek.



Számomra azért is különlegesek az alkotásai, mert a festés sosem volt az erősségem, inkább a rajzolással szerettem bíbelődni, főként középiskolás koromban. (Illetve nemrég belevágtam a jobb agyféltekés rajzolás rejtelmeibe, de erről reményeim szerint majd egy későbbi bejegyzésben olvashattok.) Szóval egy picit a jó értelemben vett irigység dolgozik bennem, semmi kétség, egy tehetséggel állunk szemben. Már csak azért is, mert tanulmányait a székesfehérvári Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakközépiskolában végezte grafika szakon, de ezt követően  már autodidakta módon fejlesztette és képezte tovább önmagát, mindenféle iskola vagy tanfolyam nélkül.




Ha elkezditek végignézni a galériát, ti is rájöttök, hogy Niki realisztikus ábrázolású festményei csak úgy vonzzák a tekintetet. Gyönyörűek, akár portré, akár kedvenc háziállatos témáról van szó, bár mint megtudtam, szívéhez a portré készítés áll közelebb. Bevallása szerint tevékenységének elsődleges célja: "hogy visszahozzam a köztudatba a régi idők olajfestmény készíttetésének hagyományát". 



Ugyan témát tekintve az emberi arcokra fókuszál, de a festőtechnikák közül többfélét is fellelhetünk alkotásai között: olaj, akvarell és ceruzarajz, ezek közül láthattok most itt néhányat.



Niki művészetére hatással voltak és egyben példaképként is tekint Yan Van Eyck flamand, Domenikosz Theotokopulosz El Greco görög származású, Peter Paul Rubens szintén flamand és Diego Velázquez  spanyol festőkre.



Én biztos vagyok benne, hogyha valaki felkeresi őt, minőségi alkotást foghat majd a kezében. Különleges ajándék lehet egy ilyen festmény, főleg 2017-ben, amikor a digitális technika világát éljük. Emlékszem, nagyszüleimnél is lógott a falon egy róluk készült festmény, amiről gyerekként sokáig nem is gondoltam, hogy az, pedig abban az időben mi más lehetett volna. Szóval én támogatom ezt a kezdeményezést, kerüljön mindenki falára "igazi" kép!



Ha tetszettek Niki festményei, akkor


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.