2017. április 7., péntek

Modern húsvéti tojások betonból

Körülbelül egy éve bukkantam rá a betonra, mint dekorációs kellék, és szokatlan ámbár nagyon sokrétű felhasználásával valahogy megfogott. De no pánik, nem a nagy zsákos ipari verziókra kell gondolni, hanem általában 1 kg-os 300 g-os (stb.) kiszerelésű hobbi vagy dekor betonra, sőt kapható kimondottan ékszer készítéshez is nagyon finom szemcséjű beton is, ezeket hobbi boltokban könnyedén be tudod szerezni.



A hobbi beton nagy előnye, hogy már minden benne van, csak vizet kell hozzá adni, éppen annyit, hogy keverhető legyen a massza, és önthetjük is. Egyébként nem kell megijedni a kavicsok nem fognak látszódni az öntés után.
Formába öntés előtt - ami lehet pl. tisztára mosott műanyag forma: vödör, pohár, tégely, szilikonos öntőforma, ragasztószalaggal bélelt papírmasé forma - érdemes a formát vékonyan étolajjal kikenni, így nem kell aggódni, hogy a beton hozzáköt a formához.

Sajnos már üres...
Mivel gyorsan köt, ezért nem szabad túl sokat vesződni vele, az összekeverés után ki is kell önteni a formába, ekkor még érdemes egy picit megütögetni, hogy a légbuborékok kijöjjenek. 15-20 perc után megszilárdul, de a teljes száradáshoz min. 24 óra szükséges. Ezt mindenképp érdemes megvárni, mert aki türelmetlen, az egy morzsalékot fog kapni végeredményül... tapasztalat!


Na de hogyan készültek a tojások?

Elhatároztam, hogy idén kipróbálom a beton tojás öntést! Micsoda ötlet, gondolom sokan felnevetnek majd ezen sorok olvastán. :)
Először is technikai problémákba ütköztem, mert nem tudtam, hogy mi lehetne alkalmas öntőformának. Elkezdtem kutatni a neten, hol tudnék venni tojás öntőformát, találtam is egy webshopot, ami úgy írta, hogy kapható náluk, de aztán nem volt készleten, máshol meg nem is láttam hasonlót. Aztán jártam az egyik hobbi boltban, és megláttam az áttetsző akril tojásokat, és felcsillant a szemem. Ezek két részre szedhetők, a közepébe pedig lehet tenni bármit. Hát én meg arra gondoltam, hogy akkor ez a bármi márpedig az én kis betonkám lesz, amit egyébként páromtól kaptam Valentin-napra... nálunk már csak így megy az ilyen :)



Szóval próbaképpen vettem egy ilyet, és milyen jól tettem, mert abszolút bevált! Öntés előtt, szépen kikentem egy pici étolajjal, és másnap gyönyörűen ki tudtam szedni. A széleket kicsit megcsiszoltam, hogy a két fél szépen összepasszoljon. Mivel elég vastag lett az öntmény, ezért hagytam még száradni egy napot, és csak ezután ragasztottam össze őket a piros Technokollal.



Mivel meg akartam hagyni a beton jellegét, ezért nem terveztem, hogy lefestem egészben vagy valami hasonló, mert akkor készíthettem volna gipszből is mondjuk. Tehát nemes egyszerűséggel egy picike szalagot kaptak magukra, így lettek egyszerűségükben szépek, szerintem.



PLUSZ:
A kosárkás kompozícióban műfű van (készítheted krepp papírból), néhány mintalyukasztóval kinyomott virág, 1 pompom nyuszi, és a beton tojás.
A pompom nyuszi egy kisebb és egy nagyobb pompomból készült (Youtube- on találsz videókat, ha már nem emlékszel, hogyan is kell csinálni), melyeket egymáshoz kötöttem. Farkinca is készült neki, ami bár nem látszik, de szintén egy picike pompom. A fülek kartonpapírból készültek, a szemek és orrok pedig fültisztító pálcika végéből, amiket a szemekhez befestettem feketére. Ezeket ragasztópisztollyal rögzítettem a testhez.




***

Illetve készült még egy másik verzió is, itt a tábla készült betonból, a tojások boltban kapható hungarocell formák, melyeket akrillal festettem és fehér kontúrozóval díszítettem.








Remélem tetszett a bejegyzés, és kedvet kaptál a betonozáshoz! Készítsd el te is, még Húsvétig simán megleszel velük!
Osztani, lájkolni itt alul tudsz, illetve követheted Facebook oldalamat a plusz tartalmakért!
Legyél a blog rendszeres olvasója, jobb oldalt felül tudsz feliratkozni!

Köszönöm, hogy itt voltál, kreatív napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.