2017. április 3., hétfő

Decoupage ragasztó házilag olcsón

Hagyd a drága decoupage ragasztókat! Készíts házilag olcsón, jó minőségűt!



Ha sokat használod a szalvéta technikát, értékelni fogod ezt a bejegyzést. Ha esetleg hallottál már róla, de nem merted kipróbálni, akkor itt az ideje, mert ezzel sok ezer forintot spórolhatsz.

Na de miért is?
Mert elég lesz egy 1 kg-os tapétaragasztót venned a sok 100 ml-es decoupage ragasztó helyett!

Összehasonlításképpen:
1 kg tapétaragasztó, amiből több litert készíthetsz: ~ 1.000,-
100 ml bolti ragasztólakk: ~ 1.000,-

Azt hiszem, mondanom sem kell, melyiket éri meg jobban beszerezni.


Mutatom a receptet, ami nekem bejött:
  • 2 evőkanál tapétaragasztó
  • 2 dl langyos víz
  • 2 dl-es bébiételes üveg


Mivel a tapétaragasztó hajlamos kicsit összeállni, ezért felhasználás előtt morzsold szét az ujjaiddal amennyire tudod. Tegyél belőle az üveg aljába a 2 evőkanállal, majd öntsd fel langyos vízzel. Kicsit sokat kell kavargatni, mire teljesen felolvad a granulátum, de megéri, mert utána egy jó időre el leszel látva munícióval. :) Ha ilyen arányban kevered ki, mint ahogy írtam, akkor megfelelő sűrűségű, zselés állagú anyagot kell kapnod. Lezárva hónapokig eláll.






És készítettünk 200 ml ragasztót fillérekből! Nézzük számokban mit jelent ez.



Számoljunk nagyvonalúan 2 dkg- nak egy evőkanál tapétaragasztót. Ebben az esetben a 2 evőkanál összesen 4 dkg. Ez azt jelenti, hogy 1 kg- ból 25-ször tudunk 200 ml-es adagot csinálni, azaz összesen 5 litert!

A sok számolás után viszont jöjjön a teszt! Az első két képen látható szalvétadarab a házi megoldással míg az alatta lévő bolti verzióval került felragasztásra. A bolti nyilván fényes, mert ragasztó és lakk is egyben, de én a végeredményben különbséget, minőségi romlást nem tapasztaltam. A tapétaragasztóval egy picit jobban kell vigyázni, mert felvitel közben szeret hozzátapadni az ecsethez, de kis gyakorlással meg lehet oldani a problémát.

Tapétaragasztóval készült

Tapétaragasztóval készült
És lássuk a bolti verziót:

Decoupage ragasztólakk

Decoupage ragasztólakk

És készítettem direkt így is egy képet, amin látszódik a ragasztólakk fényessége, tulajdonképpen ennyivel tud többet a bolti verzió.

Decoupage ragasztólakk

Az elkészült alkotást érdemes lakkozni, de én alapesetben szoktam is használni matt lakkot pl. doboz egész felületére, hogy mindenhol egyenletesen matt legyen. Én nem nagyon szeretem a fényes felületeket, de ez már ízlés kérdése. :)




Ha tetszett a bejegyezés, hagyj egy lájkot itt alul vagy kövesd Facebook oldalamat, ahol még több plusz tartalmat és DIY ötletet találsz! Örülök, hogy itt jártál, szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.