2017. január 31., kedd

Karóra csomózott szíjjal

Ha tönkre ment a kedvenc órád szíja vagy letörött a kapocs, ne dobd ki, készíts újat! Megmutatom, hogyan!



Anyukám hozta oda nekem a karóráját, hogy eltörött rajta a kapocs, így nem tudja használni, de akkor már mi lenne, ha készítenék rá egy új szíjat csomózással. És hát mivel az óra részével nem volt probléma, nem sokat gondolkodtam a feladaton.
Szerintem sokan ismeritek a technikát, nálam hajdanán csak úgy termettek, mindenféle színben és mintában. Úgyhogy  megtetszett az ötlet, mert bevallom őszintén nekem nem jutott volna eszembe ez a megoldás.

Azért is jó szerintem ez a csomózásos technika, mert kevés alapanyagból megvalósítható, és ha ügyes vagy, akkor egy délután alatt el tudod készíteni, illetve érdemes is egy lendülettel nekiállni, de ezt lejjebb jobban kifejtem.


Amire szükséged lesz (a szíj egyik oldalára elegendő fonalhosszúságokkal számolva):
  • karóra elszakadt, elnyűtt szíjjal (netán szíj nélkül)
  • 4 x 2 szál fekete hímzőfonal
  • 4 x 2 szál keki színű hímzőfonal
  • maszkoló szalag
  • 2 db 1,5 cm-es záró elem
  • 2 db 0,5 cm-es fém karika
  • 1 db kapocs
  • folyékony ragasztó

Minden szál 50 cm hosszúságú, ez 7 cm hosszú részre elegendő!

Bocsánat, a láncot végül is nem használtam fel, ez véletlenül rajta maradt a képen, de jó alternatíva, ha netán rövidre sikerülne a csomózott rész. :)


Tehát indulásképpen levágtam a rossz szíjat illetve a fonalakból pedig 50 cm- t. Én a hímzőfonalból dupla szálat használtam, ahogy az alapanyagoknál láthatjátok, illetve minden csomót duplán is csomóztam, hogy megfelelő méretűek legyenek a csomók. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy általában vastagabb fonalból szokták készíteni, ezért abból elég szimpla szálat használni. Szóval ha nem szeretnél ezzel vesződni, akkor érdemes beszerezni, viszont én most itthon ilyen fonalakat találtam, de ezek is tökéletesen beváltak.



Fűzd át a szálakat az órára (összesen ugye 8 szálunk lesz), fixáld őket egy-egy csomóval, majd rendezd őket sorba az alábbiak szerint:

keki - fekete - keki - fekete - fekete - keki - fekete - keki



Egy egyszerű nyílhegy mintát készítettem, amiről az alábbi linken találsz egy részletes leírást, hogyan kell elkészíteni. A lényeg annyi, hogy elindulunk balról az első szállal, ami a fő szálunk lesz, ezzel kötünk 3 csomót, illetve ugyanezt elvégezzük jobb oldalról is, majd középen kötünk egy középső csomót. Ezt kell ismételni sokszor, egészen odáig, amíg el nem érjük a kívánt hosszúságot. Nekem a fél méteres fonalhosszúságból 7 cm-es szíj készült el. Persze ebből kell készíteni még egy ugyanilyet a másik oldalra is.

http://www.kreativvagyok.hu/karkotok/nyilhegymintas-karkoto-keszitese-indian-csomozassal/

Ha eddig azon gondolkodtál, mi a fenére kell a maszkoló szalag, akkor íme a megoldás. Rögtönzött ötlet volt, mert ha karkötőt készítünk, akkor egy biztostű és egy párna kell, amibe bele tudod szúrni a biztostűre csomózott szálakat, de most ugye mást kellett kitalálnom... ez lett belőle: odaragasztottam az asztal szélére az órát, így tökéletesen megállt a helyén, amíg ügyködtem. Ahogy haladtam, mindig feljebb ragasztottam, hogy könnyebben és egyenletesebben tudjak csomózni. 
Itt jegyezném meg, hogy ha elkezded, akkor úgy indulj neki, hogy nagyobb szünet nélkül be tudd fejezni, mert ha elteszed 1-2 órára vagy napra, akkor nehéz ugyanolyan szorosra húzni a csomókat, rutinosnak kell lenni hozzá, hogy egyenletes maradjon. Régebben jártam már így, és elég hullámos lett a karkötő széle, ami persze nem szép.


Ha megvan a csomózás, jöhetnek a fém záróelemek (hobbi boltokban kapható), amiket egy fogó segítségével rányomtam a csomózás végére, alá pedig a biztonság kedvéért egy kis folyékony ragasztót is tettem. Mind a két oldalon megismételjük a műveletet.
Ahogy láthatod a ragasztáshoz a Pentart Express Glue-ját használtam, én nagyon szeretem, tényleg univerzális, és gyorsan ragaszt! Nekem ez a legfontosabb, mert mi sem idegesítőbb annál, amikor hosszú percekig kell valamit szorítani, hogy megragadjon?!



Jöhet a kapocs egy kis karikával az egyik oldalra, amelyiken kényelmesebben tudod használni, illetve a másik kis karika, értelem szerűen a másik végére. Ezután pedig nincs más dolgod, mint viselni, vagy elajándékozni, és nagy meglepetést okozni valakinek! :)






Ha kedvet kaptál a csomózáshoz, kutass a neten, mert rengeted mintát és ötletet találsz! Remélem tetszett a bejegyzés, ha így van, akkor kérlek nyomj egy lájkot, az ikonokat megtalálod a poszt alján! Nagyon köszönök minden ilyesfajta támogatást!

Kövesd facebook oldalamat, ahol napról-napra hozok új ötleteket, plusz tartalmakat, amik itt a blogon nem szerepelnek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.