2017. február 14., kedd

Papírzsebkendő tartó teásdobozból

Így tél idején különösen sok teát fogyaszt az ember, úgyhogy biztos nálad is lesz otthon egy üres teásdoboz! Ha érdekel, hogy készült belőle papírzsebkendő tartó, olvass tovább!

Egyszerű, de nagyszerű ötlettel készültem nektek, amit otthon egy délután össze tudtok dobni, és mint megszokhattátok tőlem, minimális alapanyagból.




Mi kell hozzá?
  • papír teásdoboz
  • fehér akril alapozó
  • fehér akrilfesték
  • 1 db szalvéta
  • decoupage ragasztó
  • széles lapos ecset
  • 0.5 cm széles sötétkék szatén szalag
  • stiftes ragasztó

Először is felhajtottam a doboz fedelét, és egy kicsit ollóval "megformáztam". Levágtam a kis füleket, illetve a tetején is alakítottam egy picit. A doboz hátulját megerősítettem egy vastagabb kartonlappal.



Jöhet egy réteg akril alapozó festék, hogy megfelelő alapot kapjunk a további festéshez. Fontos, hogy az alapozó nem azt a célt szolgálja, hogy fedést biztosítson, csak előkészíti a felületet. A megfelelő színt a következő réteg, a már rendes fehér akrilfesték adja meg. Ezt viszont 2-3 rétegben is fel kellett kennem a dobozra, hogy az eredetileg mintás felületet homogénné tegyem. Arra is figyelj, hogy minden réteg között várd meg, hogy megszáradjon!



Ezután szedd le a szalvéta legfelső mintás rétegét, és illeszd rá a dobozkára, nézd meg, hogy nézne ki jól rajta. Ha megvan, jöhet a decoupage ragasztó és a széles lapos ecset, amivel könnyen tudsz dolgozni. Én az egész felületet szalvétával vontam be.




Amíg ez száradt, addig készítettem a keskeny szatén szalagból egy masnit, amit a doboz belsejébe ragasztottam. Ugyanebből a szalagból tettem még a doboz felső részére is. Tapasztalatom szerint a szatén szalagot stiftes ragasztóval érdemes rögzíteni, mert ez nem üt át, nem hagy csúnya foltot a szalagon.

Először úgy gondoltam, hogy hurkapálcikával megpróbálom "kifeszíteni" a dobozt, de végül is nem volt rá szükség, úgyhogy végül kiszedtem.



A széleket ezüst akrilfestékkel emeltem ki, szivacsecsettel, ütögető mozdulatokkal, majd felragasztottam a szatén szalagot a doboz felső szélére és aljára, és a masni is a helyére került.

És akkor nincs más dolgod, mint feltölteni papír zsebkendővel. Szép és esztétikus dísze lesz az asztalnak. :)







Ha tetszett a bejegyzés, támogass egy lájkkal vagy megosztással, illetve kövesd Facebook oldalamat, ahol még több plusz ötlettel lehetsz gazdagabb!
Rendszeres olvasója pedig úgy tudsz lenni a blognak, ha jobbb oldalt feliratkozol a gomb segítségével! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.